Hoeveel water heb ik nodig om 50gr amandelpoeder en 35gr sojapoeder om een effen deeg te krijgen???

Hallo,

ik wil graag vegetarische bitterballen klaarmaken op basis van soja-eiwitpoeder en gemalen amandelen (amandelpoeder) en een beetje verdikkingsmiddel van Johannesbroodpitmeel.

Ik wil graag 50gr amandelpoeder en 35gr soja-eiwitpoeder gebruiken;

Ik vroeg mij af hoeveel water en hoeveel gram verdikkingsmiddel ik (ongeveer) nodig zal hebben voor de bovenstaande hoeveelheden om een stevig deeg te krijgen om er balletjes van te kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Je zult ongeveer 100 ml .water nodig hebben schat ik.
Maar volgens mij wordt het alleen maar geknoei, probeer dit recept eens.

50 g. boter,
60 g. bloem ,
2 dl. bouillon,
150 g. geraspte oude kaas,
2 eetlepels gehakte
bladselderij,
versgemalen peper en zout,
2 losgeklopte eieren
10 eetlepels paneermeel.

Bereidingswijze

Laat de boter op laag vuur uitbruisen, maar niet kleuren!
Voeg de bloem er aan toe en roer dit tot het geheel los begint te laten van de bodem.
Deze roux laten afkoelen en daarna met de hete bouillon gladroeren tot een dikke massa. Laat dit even doorkoken.
Voeg nu de kaas en de selderij toe en breng op smaak met peper en zout.
De massa goed laten opstijven in de koelkast (ongeveer 2 uur. Nu kunt u er cilindervormige, ronde of rechthoekige vormen van maken.
Deze door paneermeel rollen en weer laten opstijven.
Vervolgens door het losgeklopt eiwit halen en weer in de paneermeel wentelen.
Even in de koelkast laten opstijven voordat u ze gaat frituren.
Bak de kroketten,
bitterballen of rechthoekjes in olie op 185 C. in 3 tot 4 minuten goudbruin.